* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)
74.88 MB | |
2011-09-09 14:42:09 | |
Nyilvános 1563 | 5290 | Rövid leírás | Teljes leírás (862.77 KB) | Karminczadik évfolyam 88 szám. Vír...\' fH»lM| Ptl\'.p »U«jr»- kanwkMMMn. A mfkuMlíl\'oi inakanl Ulitt upoa-Unt á » 4—• én klit. (,!« uitiwnill) * l»p tullaml rluirt tuMiftvté tulmlfltt kftBUwény * XltMUnul V«ro»>>i*ip<l»t: Fhthtl ttlfy kouyr íHr»mítmJÍM Helyközi telefon *oj. ttétn. ZALA Politikai lap, Mogjoltaik VAOYKANIZSAN hetenkínt Kátazer: vásárnap i csiiíírtökön. f£t{f!««t*Mf mrmM Kfhit iym THétn HtgyMtn U 9 Mhi S kgfoa* Nyllltít- pttifnv* 40 flllír BMhUmé, tilMíit a blrdei**--. r» T«MtkMHUt FímM Fllőf kthyrki\'fi iwMKio* Iiiéna4ii. EI*rTO«nt\'(ílün Intakt euk iimi kiui | Ml f.j»4UU»k ál. mm Ara tO flllér. Xa^rkanizsa. 1^03. ÍAlalttg utrMiitl: Handnr ^Iirkiiitiliri Hf%r«* IiiJm* Vasárnap, i.ovembei Világosságot ( II. Az elfő világító sugár hatoljon bo n társadalom a ma rétegeibe fihoí Htitétlö örvényekb n á gyöngék vergődnek! Az elfő sugár világítson azokra akik a gyöngék között is leggyöngéb-bek. — a gyermekekre! A gyomok védő era érdekében ugyan nagyon sokat tettek már azok a jó lel kek, Mk a v ll/igonxúg ébresztő és mole gitő sugaraival járják a társadalomnak védelemre, gyámolító testvéri kezekre váró rétegeit: de ízért, még igen-igen ■ok a tennivaló. Iszonyú a -gyermekek halandósága Magyarországon. — Nincs az a pusztító hadjárat, mely annyi emberáldozatot követelne, mint amennyi gyönge gyermekélét kerül évente a butaság és gonoszság bálványainak oltáraira. Honnan szaporodjanak a nemzet munkabíró karjai, ha egyre nőnek a gyermek-tetemek hekatombái ?! Az angyalcsinálás szörnyű mesterségét majdnem zavartalanul űzik. sa_mos vidékén. Másutt "Eeíyi szokássá fejlődött az emberéletnek csirájában va\'ó elem ész tése. Ahol HZ alávalón^ nem müködÍK, mék, ázott hirdetett szeretet vagy ott a közftny, u biitanítr, a babortS^ az gyűlölet okvetlenül maradó határai előítélet, a nyomor szedik á\'dozataikat\'vannak az ifjúság gondolkodásának és, a védetlen gyermekek i %éb<m. J akaratának. életnézetének és jellemének, Pedig nem a termén®-u,: kincsek bő -1 hajlamának és ellenszenvének, szóval sóge, haireiii a munkás ke ok sokasága!egész szellemi struktúrájának s e<zol trremti meg a nemzétylf jólétét, hatal-jövőjének, a társadalmi életben yú, mát, boldogságát, és az emberi haladásj«zoropének alakulására: mindazokna?*V torén megnyilatkozó nagyságát. kik a nemzet társadalom (ejiődérét az Meg kell montoni a nemzőt számára j igaz emberi felé akarják iránj itani, mól-minden megmenthető gvermek-életet, lőzhetetlen köteles*égök, hogy a közök-l)o még oz sem cég! •■* tatás és nevolés ügyét a legóberobb fi- A gyoymok-védelem nem szoritkoz gyelemmel kisérjék óh annak helyes I hátik a gyermek puszi a életének meg Hzel lemben való tartására a tőlük tel mentésére, hanem folytatását ós kiegé- hető legintenzívebb hatáit gyakorolják. rzité9ét kell hogy találja a nevelésben. Ilelyes irányt csak az az iakola kö-Aki rosszul neveli gyermokét, nem| vet. amely a hazafias szellem buzgó ! kisebb bűnös az angyalcsiná\'ónál; mert ápolása mellett arra tanítja a fiatal az elhibázott neveiéi a szerencsétlen] nemzedéket, hogy egy anyagból vagyunk élet gyom-ágya ; a xzerencaétlen élet [ alkotva, esjy közös édeeaöyáask Vfigyuött" pedig rosszabb a hálálnál. gyermekei; hogy hazafiúi ós emberi A helyes iránya nevelésnek nemcsak [rendeltetésünket testvéri hormoniában a családban, hanem az skolában is kell kell teljesítenünk, folynia. Az oktatás a neveléssel szoros Nem szabad összetett kezekkel nézni kapcsolatban van. * azt, hogy különleges érdekek irányítsák És éppen azért, mert a közoktatás a jö»ő nemzedék nevelés-, oktatás-iránya, a tanítás é» uevelés során el- Qgyét | követett malasztások vagy követelt Az iskolának csak az lehet feladata, helyes utak, az iskolában hallott téves | hogy ismeretekben gazdag, j... |