Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)

 
74.88 MB
2011-09-09 14:42:09
 
 

application/pdf
Nyilvános Nyilvános
1563
5290
Rövid leírás | Teljes leírás (862.77 KB)

Karminczadik évfolyam 88 szám.
Vír...\' fH»lM| Ptl\'.p »U«jr»-
kanwkMMMn.
A mfkuMlíl\'oi inakanl Ulitt upoa-Unt á » 4—• én klit.
(,!« uitiwnill) * l»p tullaml rluirt tuMiftvté tulmlfltt kftBUwény
* XltMUnul
V«ro»>>i*ip<l»t: Fhthtl ttlfy kouyr íHr»mítmJÍM Helyközi telefon *oj. ttétn.
ZALA
Politikai lap, Mogjoltaik VAOYKANIZSAN hetenkínt Kátazer: vásárnap i csiiíírtökön.
f£t{f!««t*Mf mrmM
Kfhit iym THétn HtgyMtn
U
9 Mhi S kgfoa*
Nyllltít- pttifnv* 40 flllír BMhUmé, tilMíit a blrdei**--. r»
T«MtkMHUt FímM Fllőf kthyrki\'fi iwMKio* Iiiéna4ii.
EI*rTO«nt\'(ílün Intakt euk iimi kiui | Ml f.j»4UU»k ál.
mm Ara tO flllér.
Xa^rkanizsa. 1^03.
ÍAlalttg utrMiitl: Handnr
^Iirkiiitiliri Hf%r«* IiiJm*
Vasárnap, i.ovembei
Világosságot ( II.
Az elfő világító sugár hatoljon bo n társadalom a ma rétegeibe fihoí Htitétlö örvényekb n á gyöngék vergődnek!
Az elfő sugár világítson azokra akik a gyöngék között is leggyöngéb-bek. — a gyermekekre!
A gyomok védő era érdekében ugyan nagyon sokat tettek már azok a jó lel kek, Mk a v ll/igonxúg ébresztő és mole gitő sugaraival járják a társadalomnak védelemre, gyámolító testvéri kezekre váró rétegeit: de ízért, még igen-igen ■ok a tennivaló.
Iszonyú a -gyermekek halandósága Magyarországon. — Nincs az a pusztító hadjárat, mely annyi emberáldozatot követelne, mint amennyi gyönge gyermekélét kerül évente a butaság és gonoszság bálványainak oltáraira.
Honnan szaporodjanak a nemzet munkabíró karjai, ha egyre nőnek a gyermek-tetemek hekatombái ?!
Az angyalcsinálás szörnyű mesterségét majdnem zavartalanul űzik. sa_mos vidékén.
Másutt "Eeíyi szokássá fejlődött az emberéletnek csirájában va\'ó elem ész tése.
Ahol HZ alávalón^ nem müködÍK, mék, ázott hirdetett szeretet vagy ott a közftny, u biitanítr, a babortS^ az gyűlölet okvetlenül maradó határai előítélet, a nyomor szedik á\'dozataikat\'vannak az ifjúság gondolkodásának és, a védetlen gyermekek i %éb<m. J akaratának. életnézetének és jellemének,
Pedig nem a termén®-u,: kincsek bő -1 hajlamának és ellenszenvének, szóval sóge, haireiii a munkás ke ok sokasága!egész szellemi struktúrájának s e<zol trremti meg a nemzétylf jólétét, hatal-jövőjének, a társadalmi életben yú, mát, boldogságát, és az emberi haladásj«zoropének alakulására: mindazokna?*V torén megnyilatkozó nagyságát. kik a nemzet társadalom (ejiődérét az
Meg kell montoni a nemzőt számára j igaz emberi felé akarják iránj itani, mól-minden megmenthető gvermek-életet, lőzhetetlen köteles*égök, hogy a közök-l)o még oz sem cég! •■* tatás és nevolés ügyét a legóberobb fi-
A gyoymok-védelem nem szoritkoz gyelemmel kisérjék óh annak helyes I hátik a gyermek puszi a életének meg Hzel lemben való tartására a tőlük tel mentésére, hanem folytatását ós kiegé- hető legintenzívebb hatáit gyakorolják. rzité9ét kell hogy találja a nevelésben. Ilelyes irányt csak az az iakola kö-Aki rosszul neveli gyermokét, nem| vet. amely a hazafias szellem buzgó ! kisebb bűnös az angyalcsiná\'ónál; mert ápolása mellett arra tanítja a fiatal az elhibázott neveiéi a szerencsétlen] nemzedéket, hogy egy anyagból vagyunk élet gyom-ágya ; a xzerencaétlen élet [ alkotva, esjy közös édeeaöyáask Vfigyuött" pedig rosszabb a hálálnál. gyermekei; hogy hazafiúi ós emberi
A helyes iránya nevelésnek nemcsak [rendeltetésünket testvéri hormoniában a családban, hanem az skolában is kell kell teljesítenünk, folynia. Az oktatás a neveléssel szoros Nem szabad összetett kezekkel nézni kapcsolatban van. * azt, hogy különleges érdekek irányítsák
És éppen azért, mert a közoktatás a jö»ő nemzedék nevelés-, oktatás-iránya, a tanítás é» uevelés során el- Qgyét
| követett malasztások vagy követelt Az iskolának csak az lehet feladata, helyes utak, az iskolában hallott téves | hogy ismeretekben gazdag, j...

Insert failed. Could not insert session data.