Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



* DjVu fájlokhoz használható szoftverek - A "Következő" gombra kattintva (ha van) a PDF fájlhoz juthat.

 
49.04 MB
2012-11-13 08:54:04
 

image/vnd.djvu
Nyilvános Nyilvános
904
5409
Rövid leírás | Teljes leírás (1.45 MB)

Zala 1911. 198-222. szám szeptember

Hiányzik: 217. szám

Zala - Politikai napilap
38. évfolyam

A következő szöveg a folyóiratból keletkezett automata szövegfelismertetés segítségével:

MLegjelenik bétkouupon Mta I Órakor.
■ AGY KANIZSA
TELEFON-SZÁM 7* j.i.i.
Ililln* át
ZALA
áflflUllll ÁftAK i
lf)Un IJ«( I«iMn US I
N^^wr. »Jf r.) taa.
Ar- . | FiUm L— ,
m iV- . | t|«a bt ,
tgfmm mám ára 1 MM*.
• ' j —Ml
rjSr"- POLITIKAI NAPILAP. ertsHHrí:
M 1 Illáik. kát kJ ÉUÜMt fa L
nJw i«) ■> in iit«i so nwt,"
XXXVIII. évf. 198 8Zánfc"
Vri
4-
Nagykanizsa, péntek 1911. szeptember 1.
Zala Hírlapkiadó és Nyomda Rt
Az iskolai év elején.
Nagykanizsa, a lg. 30.
Talán bizonyos sablonosságnak látszik, ha igy az iskolai tv elején mindig az iskolákról irunk; de mi azért mégis megtesszük. Nemcsak azért, mert az iskolák köré mennél nagyobb és egyre fokozódó ü^tg CTdekíWtsttf lett sdralur-aia a közvélemény minden orgánumának, hanem azért iC mert ilyenkor a szülők, a legközvetetle-nebbül érdeklődök szinte elvárják tőlün*, hogy az legyen a mi témánk is, ami az ő leiköket legélénkebben foglalkoztatja.
És itt mingyárt rá kell mutatnunk erre a várakozásra, mint uj mozzanatra. Ezt az élénk érdeklődést,
való bctekiiiteq|L;:vágyást az uj idők szelleme sarjasztotta a szülök és általában az érdekeltek lelkében.
Az élet nagy és ellentétes áramlásai, ezekben az óriási küzdöerőt kivánó forgatagokba különböző irány ok és eszmék kegyetlen szembehelyezkedése,, megszédítő tágassággal és elszántsággal vívott harca kényszerítő erővel nyomja homlok-
rsfalapon állapítják meg a különböző Iskolák lelkét, szellemét. — És a szülők valamely iskolával szemben azt tartják' mind g a legkedvesebb, legmegnyugtatóbb eredménynek, ha az iskola nevelő és oktató munkájá a nézve az élet az iskolai tanerőkkel egyformán osztályoz.
—Ilyen megfigyelés alapján kétség télénOt minden érdekeltegyén ahhoz az iskolához fordul bizalmával gyermekét illetően, amelynek munkaeredményét az élet Is igazolja.
Abból a körülményből tehát, mely igy iskolai év elején már néhány év óta elénk tárul, örömmel és megnyugvással állapíthatjuk meg,; hogy a nagykanizsai iskolák Z- lelke, szelleme olyan, mfiynek-nevelő és oktató hatása bizonyára
térbe annak roppant nagy szükségességét, hogy iskolák lelke, szelleme jól vértezett jellem ket, igazi erős egyéniségeket bocsásson *1 a küzdőtérre. A gyöngéket, az ingadozókat ma kegyetlenül, kimélet-e lenül- elsodorja- az ár. Megsemmisülnek,-vagy üres lélek megejtő jelszavak, önző törekvések gyönge, értéktelen eszközeivé^ te«nelt. Még á sok tudás, ar ismeretekkel való alapos megrakottság is csak nagyon gyönge vért a mai élet- és irányküzdelmek erős viharzásalval szemben. Ellenben mindennél erő-sebb biztosíték az erős egyéniség. Hogy a valódi egyéniség alapját, a jellé rn-erőt minő módokkal és eszközökkel éri el egyik vagy másik iskola: azt sohasem kutatják az érdekeltek, csupán azt, hogy az Iskola közszelleme ad-é az élet* nek Igazi egyéniségekel, az élet nagy áramlásai és küzdelmei között férfiasan, öntudatosan, erős meggyőződéssel megálló jellem-erőket. Vagyis: az érdeklődőket ma már nem elégíti ki, nem nyugtatja meg az Iskolii nevelésnek az érdemsorozatok tyn, n osztályozásban kifejeződő eredménye; hanem éberen, nagy érdeklődéssel flgyt fik az Iskolákból kikerülő egyének )övó|«t, sorsát, az <J#t harcában való viselkedését; s lóként ezen
a legtöbb esetben megállta a szigorú. bírálatot és határozottan eredményesnék bizonyult az életküzdelmek különböző vonatkozásaiban is. Ha ez nem volna igy, az érdekéltek bizonyára nem sietnének olyan föltétlen bizalommal a nagykanizsai iskolákba. Ha nem volna erős és megbízható alapjá ennek a bizalomnak: akkor nem kellett
volna párhuzamosítani pár ...

Insert failed. Could not insert session data.